Here I come Stockholm!

Stockholm akta dig för snart kommer en tokig tjej!

Det ni! Kan tänka mig att många vill dit! Men jag ser det mer som att fara vartsomhelst. Det som gör att jag är jätteglad för att fara dit är för att jag får träffa mina syskon och alla andra! Vi kommer ha en liten minijul med Hanna eftersom hon inte kan komma upp. Brorsan och Elin kan inte heller komma upp eftersom de ska fira den riktiga julen i Stockholm med Hanna. Tycker lite synd om brorsan, känner medlidande för jag vet att även han tycker att en riktig jul bara kan firas hemma i det snöiga vännäsby. Där det alltid luktar hemma, julmat, kakor, apelsiner med nejlikor i, hemstöpta ljus och allt annat julmysigt. Det finns bara en jul och kommer alltid bara finnas! Så är det. Men andra ställen är säkert också mysigt, när man vant sig :)

Stockholm är inget bra julställe! Det är mer sanning i det än att jag heter Linnea! I Stockholm är det nästan aldrig snö, då blir det grått och kantigt och opersonligt. Vita och ojuliga stilrena lägenheter där allt ska matcha. Mattan och gardinerna röda, prydnader (om det finns några) och paket är i temat grönt och guld, resten ska vara vitt. Jag har blivit lite Stockholm anti. Det är nog för att jag faktiskt har firat jul där på själva julafton. :P
En mycket annorlunde jul! ^^

Men som tur var blir ju den riktiga hemma i år! Men det som är väldigt synd är att det kanske inte blir någon snö!.. :'( Men man kan ju inte få allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0